17 Vinç
DARDANEL
Ton Reklam Genel

GESTAŞ devlet desteğini tarifeye yansıtmıyor mu?

Gündem (Haber Bülteni) - | 07.09.2024 - 15:43, Güncelleme: 07.09.2024 - 17:28
 

GESTAŞ devlet desteğini tarifeye yansıtmıyor mu?

Çanakkale’de deniz ulaşımını sağlayan ve fahiş zamlar ve yüksek fiyat politikasıyla gündemden düşmeyen GESTAŞ’ın; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile arasındaki sözleşme neticesinde ada ulaşımı sağladığı için aldığı maddi desteği vatandaşa yansıtıp yansıtmadığı merak konusu oldu. Desteğin miktarının ise “ticari sır” olduğu için açıklanmadığı öğrenildi.
 “Maliyet gerekçesi” ile bir yılda üç kez zam yapması ve 1915Çanakkale Köprüsü’ne endekslediği feribot seferlerinin ücret tarifeleri ile gündemden düşmeyen GESTAŞ’ın;  Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile arasındaki sözleşme neticesinde ada ulaşımı sağladığı için aldığı maddi desteği vatandaşa yansıtıp yansıtmadığı merak konusu oldu.  Desteğin miktarının ise “ticari sır” olduğu için açıklanmadığı öğrenildi.  Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından desteklenen tarife eleştiri konusu oldu. Akıllara ise iyi ki devlet desteği var serzenişini getirdi.   Çanakkale Cumhuriyet Halk Partisi İl Genel Meclis Üyesi Avukat Güneş Pehlivan,  deniz ulaşımını sağlayan tek şirket olan Gestaş AŞ'nin adalara yönelik fahiş fiyat politikası ve mükerrer zamlarına tepki gösterdi. Evrensel Hizmet Kanunu çerçevesinde, ulaşımı deniz yoluyla sağlanabilen yerleşim alanlarında yolcu taşıma hizmetlerinin düzenlendiğini, bu kapsamda Gestaş'ın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından destek aldığını, ancak alınan maddi desteğin vatandaşlara yansıtılmadığını belirtti. Devlet detstekli tarifeye göre; Geyikli- Bozcaada hattında yolcu ücreti 100 TL, GestCard yolcusu 90 TL, GestCard 65 yaş üstü yolcu ücreti 50 TL, GestCard öğrenci ücreti 20 TL, araç içi yolcu ücreti 45 TL ve araç içi yolcu Ada Kart ücreti 22,50 TL. Otomobil (1-7 kişi) ücreti  ise  1590 TL, Ada Kart otomobil ücreti ise 630 TL. Gestaş'ın Kabatepe- Gökçeada hattında yolcu ücreti 120 TL, GestCard yolcusu 108 TL, GestCard 65 yaş üstü yolcu ücreti 60 TL ve GestCard öğrenci ücreti 20 TL; otomobil (1-7 kişi) ücreti 1590 TL, Ada Kart otomobil ücreti ise 630 TL olarak belirlendi. “Devlet sübvansiyonu neden vatandaşlara yansıtılmamaktadır. Alınan desteğin miktarı nedir ve hangi faaliyet alanında kullanılmaktadır” sorularını da soran  CHP’li Meclis Üyesi Avukat Güneş Pehlivan; “Evrensel Hizmet Kanunu "Ulaşımı deniz yoluyla sağlayabilen yerleşim alanlarında yolcu taşıma hizmetlerini" düzenlemekte olup, bu kapsamda Gökçeada ve Bozcaada'nın anakaraya bağlantısının kurulması için Gestas AŞ ile imzalanan sözleşme gereği Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ulaşım giderlerini sübvanse etmektedir. Yani maddi olarak desteklenmektedir.  Bu husus Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının yıllık faaliyet  raporlarında da yer alır” dedi. Gestaş’ın uyguladığı yüksek fiyat politikalarının ve mükerrer zamların adaların ulaşım sorununu derinleştirdiğini ifade eden Pehlivan, devlet sübvansiyonunun neden vatandaşlara neden yansıtılmadığını sorguladı. Pehlivan ayrıca, alınan desteğin miktarını ve hangi faaliyet alanlarında kullanıldığını da öğrenmek istediklerini belirterek; “Buna rağmen adalara yönelik Gestaş'ın uyguladığı fahiş fiyat politikası ve mükerrer zamlar, adaların ulaşım sorununu her geçen gün daha da derinleştirmektedir. Devlet sübvansiyonu neden vatandaşlara yansıtılmamaktadır. Alınan desteğin miktarı nedir ve hangi faaliyet alanında kullanılmaktadır. Her fırsatta Çanakkale halkının şirketi olduğu iddiasındaki Gestaş bu konulara açıklık getirmekle yükümlüdür” dedi.        
Çanakkale’de deniz ulaşımını sağlayan ve fahiş zamlar ve yüksek fiyat politikasıyla gündemden düşmeyen GESTAŞ’ın; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile arasındaki sözleşme neticesinde ada ulaşımı sağladığı için aldığı maddi desteği vatandaşa yansıtıp yansıtmadığı merak konusu oldu. Desteğin miktarının ise “ticari sır” olduğu için açıklanmadığı öğrenildi.

 “Maliyet gerekçesi” ile bir yılda üç kez zam yapması ve 1915Çanakkale Köprüsü’ne endekslediği feribot seferlerinin ücret tarifeleri ile gündemden düşmeyen GESTAŞ’ın;  Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile arasındaki sözleşme neticesinde ada ulaşımı sağladığı için aldığı maddi desteği vatandaşa yansıtıp yansıtmadığı merak konusu oldu.  Desteğin miktarının ise “ticari sır” olduğu için açıklanmadığı öğrenildi.  Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından desteklenen tarife eleştiri konusu oldu. Akıllara ise iyi ki devlet desteği var serzenişini getirdi.  

Çanakkale Cumhuriyet Halk Partisi İl Genel Meclis Üyesi Avukat Güneş Pehlivan,  deniz ulaşımını sağlayan tek şirket olan Gestaş AŞ'nin adalara yönelik fahiş fiyat politikası ve mükerrer zamlarına tepki gösterdi.

Evrensel Hizmet Kanunu çerçevesinde, ulaşımı deniz yoluyla sağlanabilen yerleşim alanlarında yolcu taşıma hizmetlerinin düzenlendiğini, bu kapsamda Gestaş'ın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından destek aldığını, ancak alınan maddi desteğin vatandaşlara yansıtılmadığını belirtti. Devlet detstekli tarifeye göre; Geyikli- Bozca ada hattında yolcu ücreti 100 TL, GestCard yolcusu 90 TL, GestCard 65 yaş üstü yolcu ücreti 50 TL, GestCard öğrenci ücreti 20 TL, araç içi yolcu ücreti 45 TL ve araç içi yolcu Ada Kart ücreti 22,50 TL. Otomobil (1-7 kişi) ücreti  ise  1590 TL, Ada Kart otomobil ücreti ise 630 TL. Gestaş'ın Kabatepe- Gökçe ada hattında yolcu ücreti 120 TL, GestCard yolcusu 108 TL, GestCard 65 yaş üstü yolcu ücreti 60 TL ve GestCard öğrenci ücreti 20 TL; otomobil (1-7 kişi) ücreti 1590 TL, Ada Kart otomobil ücreti ise 630 TL olarak belirlendi.

“Devlet sübvansiyonu neden vatandaşlara yansıtılmamaktadır. Alınan desteğin miktarı nedir ve hangi faaliyet alanında kullanılmaktadır” sorularını da soran  CHP’li Meclis Üyesi Avukat Güneş Pehlivan; “Evrensel Hizmet Kanunu "Ulaşımı deniz yoluyla sağlayabilen yerleşim alanlarında yolcu taşıma hizmetlerini" düzenlemekte olup, bu kapsamda Gökçe ada ve Bozcaada'nın anakaraya bağlantısının kurulması için Gestas AŞ ile imzalanan sözleşme gereği Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ulaşım giderlerini sübvanse etmektedir. Yani maddi olarak desteklenmektedir.  Bu husus Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının yıllık faaliyet  raporlarında da yer alır” dedi.

Gestaş’ın uyguladığı yüksek fiyat politikalarının ve mükerrer zamların adaların ulaşım sorununu derinleştirdiğini ifade eden Pehlivan, devlet sübvansiyonunun neden vatandaşlara neden yansıtılmadığını sorguladı.

Pehlivan ayrıca, alınan desteğin miktarını ve hangi faaliyet alanlarında kullanıldığını da öğrenmek istediklerini belirterek; “Buna rağmen adalara yönelik Gestaş'ın uyguladığı fahiş fiyat politikası ve mükerrer zamlar, adaların ulaşım sorununu her geçen gün daha da derinleştirmektedir. Devlet sübvansiyonu neden vatandaşlara yansıtılmamaktadır. Alınan desteğin miktarı nedir ve hangi faaliyet alanında kullanılmaktadır. Her fırsatta Çanakkale halkının şirketi olduğu iddiasındaki Gestaş bu konulara açıklık getirmekle yükümlüdür” dedi.

 

 

 

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve tontv.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.