17 Vinç
DARDANEL
Ton Reklam Genel

Geyikli -Bozcaada Feribot seferleri GESTAŞ'a ne kadar kazandırdı?

Anamanşet (Haber Bülteni) - | 27.08.2024 - 14:15, Güncelleme: 27.08.2024 - 17:16
 

Geyikli -Bozcaada Feribot seferleri GESTAŞ'a ne kadar kazandırdı?

Geyikli-Bozcaada feribot hattında otomobil geçiş ücreti, yıl içinde üçüncü kez zamlanarak tek feribot seferinde 795 TL’ye yükseldi. GESTAŞ, bu zammı artan maliyetlere bağlayarak savundu, ancak maliyetlerle ilgili ayrıntılı bir bilgi vermedi; Bozcaada üzerinden açıklama yaptı. Yüzde 40’lık zam tüm Çanakkalelileri etkilese de milletvekillerinden belediye başkanlarına kadar herkes ada halkının mağduriyetini savundu. Öte yandan; GESTAŞ’ın Bozcaada hattından elde ettiği günlük kazancın ise yaklaşık 1,4 milyon TL olduğu tahmin ediliyor. Yeni tarifeye göre, Bozcaada’ya gitmek isteyen 4 kişilik bir ailenin feribot ücreti, ek masraflarla birlikte 1.925 TL’yi buluyor, online bilet alındığında ise bu rakam 2.250 TL ile 3.185 TL arasında değişiyor.
Çanakkale’de deniz ulaşımını sağlayan tek şirket olan GESTAŞ feribot seferlerinin ücret tarifesine  bir zam daha  yaptı. 2024 yılının ilk yarısında iki kez artan ücret tarifeleri yılın bitmesine 4 ay kala bir kez daha zamlandı. Vatandaşlar 1915Çanakkale Köprüsü’ne gelen zammın ardından GESTAŞ feribot seferlerinin ücret tarifesinin 3. Kez yükselmesini hem “ astronomik” buldu hem de vatandaşın köprü geçişine zorlandığı düşüncesi kamuoyunda yankı buldu. 2006 yılında Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nden (TDİ) Çanakkale İl Özel İdaresi'ne devredilen GESTAŞ’ın deniz ulaşımında tek olması rekabetin önüne geçerken, “vatandaşa köprüden başka seçenek bırakmıyor” algısı sosyal medya da geçtiğimiz hafta sonunun en çok konuşulan konusu oldu. Yılın üçüncü zammında; herkesin dikkati; 1915Çanakkale Köprüsü’nün alternatif olmadığı adalara çevrildi; Bozcaada isyan noktasına geldi. Belediye Başkanı Yahya Göztepe; zamları görüşmek için Çanakkale Valiliğine geldi. BOZCAADA’YI GERÇEKTEN CENNET ZANNEDİYORLAR! Kuzey Ege’nin incisi olarak bilinen Çanakkale’nin cennet adası Bozcaada ilçesine gitmek; her geçen gün özellikle orta gelir grubu için daha da imkansız hale geliyor. Geyikli’den 5,3 mil uzaklığındaki Bozcaada feribot seferi tam 30 dakika sürüyor. Geyikli-Bozcaada hattı otomobil fiyatı Mayıs ayında tek yön 570 TL iken,  yılın üçüncü zammıyla 795 TL’ye yükseltildi. GESTAŞ KENTİN 6 NOKTASINI ES GEÇTİ! Tepki çeken yüzde 40’lık zammın ardından GESTAŞ;  Bozcaada üzerinden yazılı bir açıklama yaptı. Zamma gerekçe olarak “maliyet artışlarını” gösteren Çanakkale’de deniz ulaşımını sağlayan tek şirket olan GESTAŞ;  Kilitbahir, Eceabat; Lapseki, Gökçeada, Gelibolu ve Çanakkale halkını adeta es geçti.   Oysa; Kilitbahir ve Eceabat İle Çanakkale arasında günlük yolculuk yapmak zorunda olanlar için GESTAŞ tek çare. Üstelik ada feribotları kış aylarında çok daha seyrek çalışırken; Kilitbahir ve Eceabat feribotları yılın her günü aktif yolculuğa devam ediyor. “YAYAYA ZAM YAPMADIK” Yeni ücret tarifesiyle ilgili yapılan açıklamada, “Özellikle Bozcaada hattındaki fiyat artışıyla ilgili açıklama yapma gereği duyulmuştur. Şirketimiz tarafından yürütülen deniz ulaşımında artan maliyetler göz önüne alınarak, 24.08.2024 tarihinden geçerli olmak üzere bütün hatlarda ücret tarifelerinde yüzde 40 artış yapılması zarureti hasıl olmuştur. Buna göre, Geyikli-Bozcaada hattı otomobil fiyatı 570 TL iken, 24 Ağustos 2024 tarihindeki yeni fiyat tarifesinde 795 TL olarak güncellenmiştir. Ayrıca, 24.08.2024 tarihi itibariyle tüm hatlarımızda geçerli olan yeni ücret tarifesinde, yaya geçişlerindeki tüm fiyatlar sabit kalmış, yaya yolcu bilet fiyatlarına artış uygulanmamıştır. Özellikle adalarda ikamet eden vatandaşlarımıza sunulan ' yüzde 50 indirimli geçiş avantajı' aynen korunmuştur. (Adakart geçiş ücreti 397,50 TL olmuştur.)" ifadelerine yer verildi. MİLLETVEKİLLERİ ADA HATTI DIŞINDAKİ ZAMLARI ONAYLIYORLAR MI? Ayrıca; Bozcaada Belediye Başkanı Yahya Göztepe ve Gökçeada Belediye Başkanı Bülent Ecevit Atalay;  ada halklarının zamlarla ilgili taleplerini iletmek üzere Çanakkale Valisi Ömer Toraman’ı ziyaret etti. Ziyarette, Çanakkale CHP Milletvekilleri Özgür Ceylan, İsmet Güneşhan ve CHP İl Başkanı Levent Gürbüz de yer aldı. Bu toplantıdan da adalar hariç diğer yerlerin esamesi okunmadı.Akıllara diğer tarifelerdeki feribot ücretlerine gelen zamları onaylayıp onaylamadıkları sorusu geldi.  ONLİNE BİLET ALSAN BİR TÜRLÜ ALMASAN BİR TÜRLÜ Yeni tarifeye göre; online bilet alınmaması halinde adada kalma mecburiyetini de göze alan 4 kişilik bir ailenin kendi araçlarıyla gidiş dönüş Geyikli- Bozcaada arası feribot seferi;  şoför hariç araç içi yolcudan alınan 45 TL ve ada çıkışlarında araçlardan alınan halk tabiriyle ayakbastı parası denilen 200 TL ile birlikte; bin 925 lira oldu. Aynı 4 kişilik aile online bilet alarak sıra beklemeden adaya geçmek isterse de sefer saatine göre 3 bin 185 TL ile2 bin 250 TL arası ücret ödemek zorunda. MALİYETLER NE KADAR YÜKSELDİ? GESTAŞ NE KADAR KAZANIYOR? GESTAŞ açıklamasında zamma gerekçe olarak artan maliyetleri gösterdi ancak maliyetlere ilişkin de kazaca ilişkin de bir açıklama yaptı. Ortalama 60 araç taşıyan Bozcaada feribotu 795 TL bedel üzerinden tek seferinde sadece 60 aracı karşıya geçirse, 47 bin 700 TL kazanıyor. Her araçta şoförün yanında bir yolcu olduğunu varsayarsak da 2 bin 700 TL’de araç içi yolculardan ödeme alınıyor. Online biletler; büyük araçlar ve yayalar haricinde sadece 60 araç ve 60 yolcu taşıyan bir feribotun minimum kazancı 50 bin 400 TL oluyor. KISA GÜNÜN KARI 1 MİLYONU GEÇİYOR MU? Bu ortalama tahmini hesaba göre 60 araç ve 60 yolcuyla Geyikli Bozcaada arası günde 28 sefer yapan GESTAŞ’ın 3 millik bu hatta ortalama tahmini kazancı 1 milyon 411 bin 200 TL. Kamuoyu; "Şirketimiz tarafından yürütülen deniz ulaşımında artan maliyetler göz önüne alınarak" ifadeleri ile açıklama yapan GESTAŞ'ın maliyet tablosunu da şeffaf bir şekilde duyurmasını bekliyor.  BUDO ile Mudanya ve İstanbul Sirkeci arasında 102 mil deniz mesafesinde yolculuğun bedeli  geçtiğimiz Mayıs ayında 230 Türk Lirası idi. 
Geyikli-Bozcaada feribot hattında otomobil geçiş ücreti, yıl içinde üçüncü kez zamlanarak tek feribot seferinde 795 TL’ye yükseldi. GESTAŞ, bu zammı artan maliyetlere bağlayarak savundu, ancak maliyetlerle ilgili ayrıntılı bir bilgi vermedi; Bozcaada üzerinden açıklama yaptı. Yüzde 40’lık zam tüm Çanakkalelileri etkilese de milletvekillerinden belediye başkanlarına kadar herkes ada halkının mağduriyetini savundu. Öte yandan; GESTAŞ’ın Bozcaada hattından elde ettiği günlük kazancın ise yaklaşık 1,4 milyon TL olduğu tahmin ediliyor. Yeni tarifeye göre, Bozcaada’ya gitmek isteyen 4 kişilik bir ailenin feribot ücreti, ek masraflarla birlikte 1.925 TL’yi buluyor, online bilet alındığında ise bu rakam 2.250 TL ile 3.185 TL arasında değişiyor.

Çanakkale’de deniz ulaşımını sağlayan tek şirket olan GESTAŞ feribot seferlerinin ücret tarifesine  bir zam daha  yaptı. 2024 yılının ilk yarısında iki kez artan ücret tarifeleri yılın bitmesine 4 ay kala bir kez daha zamlandı.

Vatandaşlar 1915Çanakkale Köprüsü’ne gelen zammın ardından GESTAŞ feribot seferlerinin ücret tarifesinin 3. Kez yükselmesini hem “ astronomik” buldu hem de vatandaşın köprü geçişine zorlandığı düşüncesi kamuoyunda yankı buldu.

2006 yılında Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nden (TDİ) Çanakkale İl Özel İdaresi'ne devredilen GESTAŞ’ın deniz ulaşımında tek olması rekabetin önüne geçerken, “vatandaşa köprüden başka seçenek bırakmıyor” algısı sosyal medya da geçtiğimiz hafta sonunun en çok konuşulan konusu oldu.

Yılın üçüncü zammında; herkesin dikkati; 1915Çanakkale Köprüsü’nün alternatif olmadığı adalara çevrildi; Bozcaada isyan noktasına geldi. Belediye Başkanı Yahya Göztepe; zamları görüşmek için Çanakkale Valiliğine geldi.

BOZCAADA’YI GERÇEKTEN CENNET ZANNEDİYORLAR!

Kuzey Ege’nin incisi olarak bilinen Çanakkale’nin cennet adası Bozcaada ilçesine gitmek; her geçen gün özellikle orta gelir grubu için daha da imkansız hale geliyor. Geyikli’den 5,3 mil uzaklığındaki Bozcaada feribot seferi tam 30 dakika sürüyor. Geyikli- Bozcaada hattı otomobil fiyatı Mayıs ayında tek yön 570 TL iken,  yılın üçüncü zammıyla 795 TL’ye yükseltildi.

GESTAŞ KENTİN 6 NOKTASINI ES GEÇTİ!

Tepki çeken yüzde 40’lık zammın ardından GESTAŞ;  Bozcaada üzerinden yazılı bir açıklama yaptı. Zamma gerekçe olarak “maliyet artışlarını” gösteren Çanakkale’de deniz ulaşımını sağlayan tek şirket olan GESTAŞ;  Kilitbahir, Eceabat; Lapseki, Gökçeada, Gelibolu ve Çanakkale halkını adeta es geçti.  

Oysa; Kilitbahir ve Eceabat İle Çanakkale arasında günlük yolculuk yapmak zorunda olanlar için GESTAŞ tek çare. Üstelik ada feribotları kış aylarında çok daha seyrek çalışırken; Kilitbahir ve Eceabat feribotları yılın her günü aktif yolculuğa devam ediyor.

“YAYAYA ZAM YAPMADIK

Yeni ücret tarifesiyle ilgili yapılan açıklamada, “Özellikle Bozcaada hattındaki fiyat artışıyla ilgili açıklama yapma gereği duyulmuştur. Şirketimiz tarafından yürütülen deniz ulaşımında artan maliyetler göz önüne alınarak, 24.08.2024 tarihinden geçerli olmak üzere bütün hatlarda ücret tarifelerinde yüzde 40 artış yapılması zarureti hasıl olmuştur. Buna göre, Geyikli- Bozcaada hattı otomobil fiyatı 570 TL iken, 24 Ağustos 2024 tarihindeki yeni fiyat tarifesinde 795 TL olarak güncellenmiştir. Ayrıca, 24.08.2024 tarihi itibariyle tüm hatlarımızda geçerli olan yeni ücret tarifesinde, yaya geçişlerindeki tüm fiyatlar sabit kalmış, yaya yolcu bilet fiyatlarına artış uygulanmamıştır. Özellikle adalarda ikamet eden vatandaşlarımıza sunulan ' yüzde 50 indirimli geçiş avantajı' aynen korunmuştur. (Adakart geçiş ücreti 397,50 TL olmuştur.)" ifadelerine yer verildi.

MİLLETVEKİLLERİ ADA HATTI DIŞINDAKİ ZAMLARI ONAYLIYORLAR MI?

Ayrıca; Bozcaada Belediye Başkanı Yahya Göztepe ve Gökçeada Belediye Başkanı Bülent Ecevit Atalay;  ada halklarının zamlarla ilgili taleplerini iletmek üzere Çanakkale Valisi Ömer Toraman’ı ziyaret etti. Ziyarette, Çanakkale CHP Milletvekilleri Özgür Ceylan, İsmet Güneşhan ve CHP İl Başkanı Levent Gürbüz de yer aldı. Bu toplantıdan da adalar hariç diğer yerlerin esamesi okunmadı.Akıllara diğer tarifelerdeki feribot ücretlerine gelen zamları onaylayıp onaylamadıkları sorusu geldi. 

ONLİNE BİLET ALSAN BİR TÜRLÜ ALMASAN BİR TÜRLÜ

Yeni tarifeye göre; online bilet alınmaması halinde adada kalma mecburiyetini de göze alan 4 kişilik bir ailenin kendi araçlarıyla gidiş dönüş Geyikli- Bozcaada arası feribot seferi;  şoför hariç araç içi yolcudan alınan 45 TL ve ada çıkışlarında araçlardan alınan halk tabiriyle ayakbastı parası denilen 200 TL ile birlikte; bin 925 lira oldu.

Aynı 4 kişilik aile online bilet alarak sıra beklemeden adaya geçmek isterse de sefer saatine göre 3 bin 185 TL ile2 bin 250 TL arası ücret ödemek zorunda.

MALİYETLER NE KADAR YÜKSELDİ? GESTAŞ NE KADAR KAZANIYOR?

GESTAŞ açıklamasında zamma gerekçe olarak artan maliyetleri gösterdi ancak maliyetlere ilişkin de kazaca ilişkin de bir açıklama yaptı. Ortalama 60 araç taşıyan Bozcaada feribotu 795 TL bedel üzerinden tek seferinde sadece 60 aracı karşıya geçirse, 47 bin 700 TL kazanıyor. Her araçta şoförün yanında bir yolcu olduğunu varsayarsak da 2 bin 700 TL’de araç içi yolculardan ödeme alınıyor. Online biletler; büyük araçlar ve yayalar haricinde sadece 60 araç ve 60 yolcu taşıyan bir feribotun minimum kazancı 50 bin 400 TL oluyor.

KISA GÜNÜN KARI 1 MİLYONU GEÇİYOR MU?

Bu ortalama tahmini hesaba göre 60 araç ve 60 yolcuyla Geyikli Bozcaada arası günde 28 sefer yapan GESTAŞ’ın 3 millik bu hatta ortalama tahmini kazancı 1 milyon 411 bin 200 TL. Kamuoyu; "Şirketimiz tarafından yürütülen deniz ulaşımında artan maliyetler göz önüne alınarak" ifadeleri ile açıklama yapan GESTAŞ'ın maliyet tablosunu da şeffaf bir şekilde duyurmasını bekliyor.  BUDO ile Mudanya ve İstanbul Sirkeci arasında 102 mil deniz mesafesinde yolculuğun bedeli  geçtiğimiz Mayıs ayında 230 Türk Lirası idi. 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve tontv.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.