Çanakkale’de tek binada iki okul ironisi!
Çanakkale’de tek binada iki okul ironisi!
Çanakkale’de depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yıkılan okulların yerine yenileri yapılamayınca, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) çözümü “tek binada iki okul” modeli oldu. Katlı otopark ihtiyacının açıkça hissedildiği şehirde, yıkılan okul ve kamu binalarının boş kalan arazileri otopark olarak kullanılırken, mevcut okul binaları da “katlı okul” mantığıyla değerlendirilmek zorunda kaldı.
Çanakkale’de “depreme dayanıksız” olduğu için yıkılan ya da güçlendirme çalışması yapılması amacıyla boşaltılan okulların yerine yenileri bir türlü inşa edilemedi. En çarpıcı örneklerden biri ise Çanakkale Merkez’de bir okul binasının 3. katında farklı bir okulun daha yer alması oldu.
Esenler Mahallesi’ndeki Kıvanç Kaşıkçı Kampüsü’nde yer alan bir okul binasının 3. katında, İmam Hatip Ortaokulu eğitim veriyor. Bütçeden eğitime ayrılan pay her yıl azalırken, kalabalık sınıflar, ataması yapılmayan öğretmenler ve hijyen sorunları gibi temel meseleler katlanarak büyümeye devam ediyor.
Katlı otopark ihtiyacının açıkça hissedildiği şehirde, yıkılan okul ve kamu binalarının boş kalan arazileri otopark olarak kullanılırken, mevcut okul binaları da “katlı okul” mantığıyla değerlendirilmek zorunda kaldı. Plansızlığın faturası ise öğrencilere kesildi.
Eğitim-İş Sendikası Şube Başkanı Serkan Serbes, 2024-2025 eğitim-öğretim yılının ilk dönemine ilişkin yaptığı değerlendirmede, Çanakkale’de eğitimde yaşanan sorunlara dikkat çekti.
İl Milli Eğitimin 2024-2025 eğitim öğretim yılı ilk dönemini değerlendiren Eğitim İş Sendikası Şube Başkanı Serkan Serbes, Çanakkale’de neler yapıldı, neler yanlış oldu ve neler yapılması gerektiğini paylaştı.
Türkiye’de bir ilk: Katlı okul
Eğitim İş Sendikası Şube Başkanı Serbest; Çanakkale’de okul ve derslik sıkıntısına değinerek çarpıcı bir örnek verdi:
‘’Çanakkale’de malum bir okul ve derslik sorunu var, yıkılan okul yapılmıyor. Bunun yerine pratik bir çözüm üretiliyor aynı binada iki okulun tabelasını görüyoruz. İki okul aynı binayı kullanıyor. Bazen iki tabeladan biri yok oluyor, iki okul tek okula dönüşüyor. Öğretmenler sıkıntı yaşıyor. Norm sorunları ortaya çıkıyor. İl Milli Eğitim Müdürlüğünde bir değişiklik oldu. Yeni İl Milli Etiğim Müdürümüzle de konuştuk. Bu Konuları onunla da görüştük. 85 bin öğrenci var. İyi şartlarda yetişmesini istiyoruz. O yüzden bizimle sürekli iletişim halinde olmalarını istiyoruz. Ama karşılık bulamıyoruz. Biz eğitimciyiz tabanın sesiyiz. Milli Eğitimin tabandan bu verileri toplaması gerekiyor. Ben yaptım oldu anlayışı yanlış. Çocuklarımız kalabalık sınıflarda okumamalı. Çanakkale’de hala 45-50 kişilik derslikler var. Bu şekilde eğitim öğretim gerçekleşemez. Okul planlaması gerekiyor.
Hala yıkılan okulları inşaatına başlanamıyor. Yıkılan okulların arsaları otopark olarak kullanıma açıyoruz. İlçelerle birlikte bu sayı onları buluyor. Çanakkale’de bir arada okul kültürü yerleşti. İlimizde sabahçı öğlenci kavramı yok ama bu kavramı neyle çözdük aynı binaya iki okul, hatta 3 okul yerleştirdik. Esenlere çıktığımızda Kıvanç Kaşıkçı kampüsüne aynı binada 2 okul hatta katlı okul belki Çanakkale’de bu bir ilktir. Bir binanın 3. katında ayrı bir okul var İmam Hatip Ortaokulu var. Bu yanlışları dile getiriyoruz ama karşılık alamıyoruz’’ dedi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.