Eğitim İş’ten İl Milli Eğitime karne
Eğitim İş’ten İl Milli Eğitime karne
17 Ocak 2025 Cuma günü 1. dönem karneleri dağıtılacak ve milyonlarca öğrenci için yarıyıl tatili başlayacak. Eğitim İş Sendikası; Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 2024-2025 Eğitim öğretim yılı performansını değerlendirdi.
Öğrenciler, 17 Ocak Cuma günü karnelerini alarak yarıyıl tatiline girecek. Yarıyıl tatili 20 Ocak 2025 Pazartesi başlayacak ve 31 Ocak 2025 Cuma sona erecek.
İkinci dönem, 3 Şubat 2025 Pazartesi başlayacak ve 20 Haziran 2025 Cuma tamamlanacak.
Milyonlarca öğrenci okulların kapanacağı tarihe odaklanırken Eğitim-İş Çanakkale Şube Başkanı Serkan Serbes, İl Milli Eğitim Müdürü Mine Hayta’nın karnesini açıkladı.
2024-2025 Eğitim Öğretim yılının ilk dönemi için İl Milli Eğitim Müdürü Mine Hayta’ya karne çıkardıklarını belirten Eğitim İş Çanakkale Şubesi Başkanı Serkan Serbes, Çanakkale’de neler yapıldı, neler yanlış oldu ve nelerin yapılması gerektiğini paylaştı.
Çanakkale’de hala 45-50 kişilik derslikler var
‘’Çanakkale’de malum bir okul ve derslik sorunu var, yıkılan okul yapılmıyor. Bunun yerine pratik bir çözüm üretiliyor aynı binada iki okulun tabelasını görüyoruz. İki okul aynı binayı kullanıyor. Bazen iki tabeladan biri yok oluyor, iki okul tek okula dönüşüyor. Öğretmenler sıkıntı yaşıyor. Norm sorunları ortaya çıkıyor. İl Milli Eğitim Müdürlüğünde bir değişiklik oldu. Yeni İl Milli Etiğim Müdürümüzle de konuştuk. Bu Konuları onunla da görüştük. 85 bin öğrenci var. İyi şartlarda yetişmesini istiyoruz. O yüzden bizimle sürekli iletişim halinde olmalarını istiyoruz. Ama karşılık bulamıyoruz. Biz eğitimciyiz tabanın sesiyiz. Milli Eğitimin tabandan bu verileri toplaması gerekiyor. Ben yaptım oldu anlaşışı yanlış. Çocuklarımız kalabalık sınıflarda okumamalı. Çanakkale’de hala 45-50 kişilik derslikler var. Bu şekilde eğitim öğretim gerçekleşemez. Okul planlaması gerekiyor. Çanakkale’nin gelişen bölgeleri ile ilgili planlamalar gerekiyor. 60 metrelik yol bölgesinde bir okul var ama bir türlü tamamlanamıyor. En son yaptığımız görüşmede İl Milli Eğitim Müdürümüz, ikinci dönem başlayacağını söyledi ama bu bir sıkıntı. Bu tür değişiklikler sene başında yapılır. Buraya öğrenciyi ve öğretmeni nasıl aktaracaksınız. İlimizde son dönemde yaşanan bir resen atama gerçeği var. Öğretmenler kendi isteği dışında norm kadrosu fazlası ki bu Çanakkale’de çok fazla. İl merkezinde 800, ilçelerle birlikte bin 300 olduğu söyleniyor. Bu öğretmenleri bir şekilde ilçelere gönderdik. Ama burada sıkıntı adalet kriterine çok fazla uyulmadığını görüyoruz. Yönetmelikte olmayan kriterler üreterek yapıldığını görüyoruz. İş barışı bozuluyor, okullardaki dinamik yanlış şekillerde tetikleniyor. Akıp giden eğitim öğretim başka yönlere kanalize ediliyor. Bu tür düzenlemeler yazın yapılmalıdır.
‘’Gençler gelecek kaygısı yaşıyor’’
Mevcut hükümet döneminde 4 defa müfredat değişikliği yapılarak eğitim sistemi ile sürekli oynandığını vurgulayan Serkan Serbes; öğrencilerin gelecek kaygısı yaşadıklarına dikkat çekti: ‘’Mevcut hükümet döneminde 4 defa müfredat değişikliği yapıldı. Sürekli eğitim sistemi ile oynanıyor. En son proje okulları, yapılan atamaları direk öğretmenler membis üzerinden öğreniyor. Kimse nereye atandığını bilmiyor. Bu proje okulları kuruluş ilkesi olarak çok önemli okullar çok ciddi projeler gerçekleştirmesi gerekiyor ama bakıyorsunuz en son proje imam hatipin yaptığı ‘’hayırlı cumalar’’ projesi karşımıza çıkıyor. Bu Bir proje değil. Böyle saçmalıklarla uğraşacak vaktimiz yok bizim, eğitim öğretim hiçbir şekilde ıskalanmaması gereken bir sektör. Çocuklar ciddi şekilde gelecek kaygısı yaşıyor. Çocukların geleceğe dönük karamsar olduğunu görüyoruz. Meslek konusunda üniversite konusunda kaygılılar. Eğitim sisteminde günü kurtarma ve kervan yolda düzülür mantığı ile ilerliyoruz’’
İl Milli Eğitimin karnesi zayıf
Çanakkale’de eğitimin çok acil bir neştere ihtiyacı olduğunu kaydeden Serken Serbes, İl Milli Eğitimin ilk dönem karnesinin zayıf olduğunu söyleyerek 5 üzerinden 1 verdi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.