17 Vinç
DARDANEL
Ton Reklam Genel
Dilek Akşen
Köşe Yazarı
Dilek Akşen
 

GESTAŞ sessiz, suskun ve yorgun

Bir hafta geçti GESTAŞ’ın yılın ikinci kere zamlanan feribot seferlerinin ücret tarifesinin uygulanmaya başlamasının üzerinden. Mikrofonu kime tutsak “Bu kadar da olmaz” dedi, isyan etti. Otomobil geçiş ücreti değil de yolcu geçişleri fahiş geldi vatandaşa en çok. Bin 200 metrelik Kilitbahir’e gidip gelmenin bedeli 54 TL. O da GESTCARD’lıya yoksa 60 TL. Ecebat biraz daha uzak ama o da git gel 60 TL. Gelibolu ondan da daha uzak ama o da 60 TL. Neden diye sordu vatandaş! Cevap veren çıkmadı. Zamları neden yaptınız diye sordu; bayram değil seyran değil eniştem beni neden öptü! Ona da cevap veren çıkmadı. 4 kişilik bir aile, hafta sonu şöyle dünyanın en önemli köylerinden birine geçelim bakalım deseniz, vereceğiz ulaşım ücreti 240 TL! Her gün Eceabat’tan Çanakkale’ye işe gelen ve yol ücreti almayan çalışanın sadece gemi için aylık ödeyeceği ücret ( hafta sonu tatilse) bin seksen TL. İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İzmir'deki deniz taşımacılığından sorumlu İZDENİZ’in  Bostanlı ve Üçkuyular İskeleleri arasında hizmet veren feribotlar sabah ve akşam yoğun saatlerde 15 dakikada bir, yoğunluğa bağlı olarak düzenlenen ek seferlerle hizmet veriyor.  İzmir’de Üçkuyular ile Karşıyaka arası yaklaşık 3 deniz mili. Arabalı vapuru ya da vapuru kullanmak isteyen yayaların ödeyeceği ücret 13 TL. Kademeli ücretlendirme olduğu için 120 dakika içinde yapılan geri dönüşler yarı fiyata denk geliyor Araçla seyahat etmek isteyenler ise motosiklet için 30 TL, otomobil için 80 TL, orta sınıf araç için 185 TL, otobüs ve kamyon için 400 TL, TIR içinse 700 TL ödüyor. Çanakkale’de ise 0,77 deniz mili mesafedeki Kilitbahir’e aracıyla geçmek isteyen bir yolcu 310 TL ödüyor. Eceabat ve Gelibolu’dan yapılacak araç geçişleri ise 320 TL. Şehirlerarası ulaşım da da bazı illerde deniz taşımacılığı kullanılıyor. BUDO ile Mudanya ve İstanbul Sirkeci arasında 102 mil deniz mesafesinde yolculuğun bedeli 230 TL.  Taşıdığı yolcu sayısı ve sirkülasyon bakımından demek ki bu  illerin feribotları bu fiyatlarla maliyetleri karşılıyor. GESTAŞ sessiz, suskun ve yorgun. İki ihtiyaç fazlası aracını da satılığa çıkardı. Huzur hakları da geri çekildi.  Kar edemedi demek ki…  Yoksa vatandaşa ne garezi olacak da iki yakayı bir araya getirmeyecek. Ayrıca şirket bizim…      
Ekleme Tarihi: 25 Mayıs 2024 - Cumartesi
Dilek Akşen

GESTAŞ sessiz, suskun ve yorgun

Bir hafta geçti GESTAŞ’ın yılın ikinci kere zamlanan feribot seferlerinin ücret tarifesinin uygulanmaya başlamasının üzerinden.

Mikrofonu kime tutsak “Bu kadar da olmaz” dedi, isyan etti. Otomobil geçiş ücreti değil de yolcu geçişleri fahiş geldi vatandaşa en çok.

Bin 200 metrelik Kilitbahir’e gidip gelmenin bedeli 54 TL. O da GESTCARD’lıya yoksa 60 TL. Ecebat biraz daha uzak ama o da git gel 60 TL. Gelibolu ondan da daha uzak ama o da 60 TL.

Neden diye sordu vatandaş! Cevap veren çıkmadı.

Zamları neden yaptınız diye sordu; bayram değil seyran değil eniştem beni neden öptü! Ona da cevap veren çıkmadı.

4 kişilik bir aile, hafta sonu şöyle dünyanın en önemli köylerinden birine geçelim bakalım deseniz, vereceğiz ulaşım ücreti 240 TL!

Her gün Eceabat’tan Çanakkale’ye işe gelen ve yol ücreti almayan çalışanın sadece gemi için aylık ödeyeceği ücret ( hafta sonu tatilse) bin seksen TL.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı İzmir'deki deniz taşımacılığından sorumlu İZDENİZ’in  Bostanlı ve Üçkuyular İskeleleri arasında hizmet veren feribotlar sabah ve akşam yoğun saatlerde 15 dakikada bir, yoğunluğa bağlı olarak düzenlenen ek seferlerle hizmet veriyor.  İzmir’de Üçkuyular ile Karşıyaka arası yaklaşık 3 deniz mili.

Arabalı vapuru ya da vapuru kullanmak isteyen yayaların ödeyeceği ücret 13 TL.

Kademeli ücretlendirme olduğu için 120 dakika içinde yapılan geri dönüşler yarı fiyata denk geliyor

Araçla seyahat etmek isteyenler ise motosiklet için 30 TL, otomobil için 80 TL, orta sınıf araç için 185 TL, otobüs ve kamyon için 400 TL, TIR içinse 700 TL ödüyor.

Çanakkale’de ise 0,77 deniz mili mesafedeki Kilitbahir’e aracıyla geçmek isteyen bir yolcu 310 TL ödüyor.

Eceabat ve Gelibolu’dan yapılacak araç geçişleri ise 320 TL.

Şehirlerarası ulaşım da da bazı illerde deniz taşımacılığı kullanılıyor.

BUDO ile Mudanya ve İstanbul Sirkeci arasında 102 mil deniz mesafesinde yolculuğun bedeli 230 TL.

 Taşıdığı yolcu sayısı ve sirkülasyon bakımından demek ki bu  illerin feribotları bu fiyatlarla maliyetleri karşılıyor.

GESTAŞ sessiz, suskun ve yorgun.

İki ihtiyaç fazlası aracını da satılığa çıkardı.

Huzur hakları da geri çekildi.

 Kar edemedi demek ki…  Yoksa vatandaşa ne garezi olacak da iki yakayı bir araya getirmeyecek.

Ayrıca şirket bizim…

 

 

 

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve tontv.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.