TÜKODER’den esnafa çağrı

TÜKODER, tüketici haklarının korunması, geliştirilmesi ve tüketicilerin kendilerini koruyabilmeleri için gerekli bilincin oluşması için çalışmalarına devam ediyor.

TÜKODER Çanakkale Şube Başkanı Alirıza Berkit bir kez daha Çanakkaleli tüketicilere haklarını ve hak kaybına uğramaları durumunda ise yapılacakları hatırlattı.

TÜKODER; tüketicinin yanı sıra esnafında yarını gözetiyor.

TÜKODER Şube Başkanı Alirıza Berkit; Çanakkale esnafına da çağrıda bulundu.

TÜKODER Şube Başkanı Berkit; ‘’6502 sayılı Tüketici Yasasına göre ülkemizde uzun yıllardan buyana tüketiciler haklarını aramaya devam ediyorlar. İki şekilde hak aranıyor. Birincisi Tüketici Mahkemeleri, birde Tüketici Hakem Heyeti yolu ile. 104 bin TL’ye kadar tüketici ile sağlayıcı arasındaki olumsuzluklara Tüketici Hakem Heyetleri bakıyor. Tüketici Hakem Heyetine başvurabilmek için de aldığınız ürün 6 ay içerisinde kusurlu çıkarsa ürünün parasını almaya veya yenisiyle değiştirme hakkınız var. İkincisi ürün arıza yaptığında servise giderse 20 iş gününde ürün teslim edilmezse yine yenisi ile değiştirebilir ya da parasını alabilirsiniz. Üçüncüsü de ürün garanti süresi içinde 2 den fazla arıza meydana gelirse yine Tüketici Hakem Heyetine başvurarak bunun yenisini alabilir tüketiciler. Biz Çanakkale’deki esnaflara çağrıda bulunuyoruz. Kendileri üretici değil, bozuk ürünlerin arkasında durmasınlar. Tüketici Hakem Heyetleri kararlarını zaten sağlıklı bir şekilde uyguluyor. Yasada yaptırım gücü var. Bu anlamda ürünler arızalı çıkarsa satın aldıkları yere iade edeceklerini ya da parasını ödeyeceklerini tüketiciye söylemeleri gerekiyor. Biz her ne kadar Tüketiciyi Koruma Derneği olarak esnaf düşmanı ya da karşıtı değiliz.  Tüketici yasalarını hem tüketicinin hem de esnafın iyi bilmesi gerekiyor’’ dedi.